24 Nisan 2008 Perşembe

İLK AYI BARIMIZ AÇILDI. HAYIRLI OLSUN!

Türkiye'deki ayı hareketiyle geçmişte yakın ilişkiler içerisinde bulunan biri olarak, yine bu cenahta yaşanan gelişmelerle ilgilenmek boynumun borcu olarak addediyorum. Türkiye'deki ayılar açısından belki de en önemli gelişme geçtiğimiz hafta sonu, hedef kitlesi ayılar olan bir barın açılışı.

Oysa hatırlıyorum da, bir dönem sırf bıyıklarım var diye bazı gay barlara giremiyordum. Acayip bozuluyordum her defasında. Oraların müdavimi, Türk gay prototipine uygun tanıdıklarla giderdim. Sonra gitmemeye başladım. Ne işim var beni istemeyenlerin yerinde. Şimdi çok şükür tüm gay mekanları ayıları da hizmet veriyor. Mücadelemiz sonuç verdi anlayacağınız. Ama ayılar gitmiyor şimdi de o mekanlara. Ne garip şey yaşamak anne...

Türk eşcinselleri son 20 yıl içinde hem içe hem dışa dönük ciddi değişim geçirdi. Daha bir özgürüz artık, bundan 20 yıl önce sadece bazı mekanlarda rahat ederdik. İstediğimiz gibi eğlenir şarkılar söylerdik. Ama o mekanlardan çıkınca yine yüzümüze bize ait olmayan maskeleri takar, toplum tarafından onaylanmış kimliklerimizle arzı endam ederdik. Ama artık öyle mi? Belki sokaklar tamamen bizim değil ama artık sadece gay mekanlarda değil bir çok mekanda eşcinsel çiftler kimliklerini gizlemeden eğlenebiliyor. Ne oraların işletmecileri karışıyor, ne de müşteriler. Bu da bir gelişme.

Tabi toplum değiştikçe ihtiyaçlar da ayrışıyor. Düne kadar eşcinsel yelpazenin tüm renkleri aynı mekanda eğlenmeyi bilirken artık bu renkler kendilerine ait mekanlar oluşturup buraralarda eğlenmeyi yeğliyor. Doğal bir süreç. Düne kadar ayı milleti neredeyse köhne diyebileceğim biranelerde eğlenirdi. Değirmen bu mekanların en ünlüsü. İşletmenin yıllar içinde yaptığı ciddi hataları ayılar affetmedi ve oraya küstü. Paşam açıldı, ayılar burayı hemen benimsedi ve çok sevdi. Ne yazık ki iki ay önce bazı nedenlerden dolayı kapandı ve duyduğum kadarıyla da bu hafta tekrar açılacak.

Ancak bar konseptinde bir ayı mekanı bildiğim kadarıyla ilk kez açıldı Türkiye'de. Bearphorus'un işletmecileri için zor olacak. Çünkü ayıların bu mekana gelmesi için bir neden olmalı. Bu nedenleri bize sunarlarsa tüm ayılar seve seve gider. Söz veriyorum...

Biraz da şeytanın avukatlığını yapayım. Kapitalist sistem, ihtiyaç duyulmayan şeyleri bile satın almamız için bizlere neredeyse işkence yapıyor. (Bkz. Son Coca Cola Zero'nun reklam kampanyası-yurdun çeşitli beldelerinde bu yeni süper içeceği içmeyenler geniş halk kitleleri tarafından linç edilmek istendi). Türkiye'de acaba gerçekten ayılara özel bir mekana ihtiyaç var mı? Bence yok. Yurt dışındaki ayı kardeşlerimizin belki bu tür özel mekanlara ihtiyaç duyuyor olabilir ama biz o kıvamda mıyız. Zannetmiyorum. Umarım Bearphorus varlığını sürdürür ama bearların yaş ortamalarının diğer eşcinsel toplumdan yüksek olması, bence en büyük handikap. Bu durum işletmecileri düşündürmeli. Ayılar dans etmez, çoğu kendi köşesine çekilir sağı solu kolaçan eder. Ve de çok küşük bir güruh olduğumuz için, yani neredeyse herkes herkesi gayet yakından tanıdığı için, bir çoğumuzun bu bara gelmesi için gerçekten çok sağlam bir nedeni olmalı. Yani av yok ayı yok. Sohbet etmekse amaç zaten gündüz yeterince mekan var sohbet mohbet için, eee sonra... Sonrası benim için cidden büyük bir soru işareti.

Hiç yorum yok: