2 Nisan 2008 Çarşamba

GÜNÜN SÜPER HABERİ


Sabah Gazetesi'nde 2 Nisan'da çıkan haberi okuyunca gözlerime inanamadım... Önce siz de inanamayın diye aşağıda haberi aynen veriyorum...

Endonezya'daki din konferansında "Eşcinsellik caizdir" fetvası çıktı
Endonezya'nın başkenti Cakarta'da 27 Mart'ta düzenlenen Endonezya Dinler ve Barış Konferansı'ndan "Eşcinsellik İslam'da caizdir" fetvası çıktı. Endonezya içinden ve dışından pek çok İslam uzmanının katıldığı toplantıda konuşan ilahiyat akademisyeni Dr. Siti Musdah Mulia, Kuran'daki Hucurat Suresi'ni esas aldığını ve eşcinselliğin yalnızca şehvetten kaynaklanmadığını vurgulayarak, "Eşcinselliğin Allah'tan geldiğinin, doğal olduğunun göz önüne alınması gerekir. Allah'ın gözünde insanlar dindarlıklarına göre değerlendirilirler" dedi. Pek çok katılımcı da bu görüşe destek verdi.


Eşcinsellerin yaşadığı en ciddi çelişkilerin başında, herhalde din ve dinin buyrukları geliyor. Kendimi bildim bileli eşcinselim ve yine kendimi bildim bileli bu evreni ve içindekileri yaratan yüce bir gücün varlığına inanıyorum. Her ikisinden de zamanında vazgeçmeye çalıştıysam da olmadı.

Yaşadığımız şeyin bir tercih olmadığını söylemem gerekiyor. Lambda ve KaosGL'nin bize öğrettiği en güzel terimlerin başında gelen cinsel yönelim bizimkisi. Yanlış anlaşılmasın herkesinki bir cinsel yönelim. Yani aklı başında bir straight nasıl ki hemcinsinsini bir seks objesi olarak düşünemiyorsa ben de karşı cinsi cinsel obje olarak algılamıyorum. Onların hepsi benim dünya ahret bacım, halam, teyzem, ninem etc. Ben böyleyim, hep böyleydim. Çocukken daha dört beş yaşlarındayken erkekler bana daha bakılası geliyordu. Büyüdükçe bu sarılası oldu daha da sarılası halini aldı.

Bugün bu haberi okuyunca, ne yalan söyleyeyim yüreğime su serpildi. Tamam hayatımı fetvalara göre biçimlendirmiyorum ama Endonezyalı da olsa bir ilahiyatçının çıkıp "eşcinsellik İslam'da caizdir" şeklindeki fetvası, nasıl diyeyim geleceğe, bayağı bi geleceğe, şöyle bi kıyamet sonrası bi dönem düşünün siz, daha korkusuz bakmama neden oldu.

3 yorum:

Emre KORLU dedi ki...

"eşcinsellik islam da caizdir" gözlerime inanamadım ve birkaç defa okudum:)
islam dininin çoğu kuramını reddeden biri olarak böyle bir surenin kitapta geçiyor oluşunu ilkkez duydum..
hep derim bizim beynimize bu düşünceyi bu duyguyu koyan tanrı..hem cinsimize duyduğumuz sevgiyide koyan yine o..
lut kavmi olayıyla eşcinselliği bağdaştıran bir toplumun içinde yaşıyor oluşumdan mıdır nedir..böyle bir surenin varlığından bile haberim yoktu..
ama ne yazık ki bu süre endenozyada sıkışıp kalmaktan öteye gidememiş..yani iran afganistan suudiarabistanın bu süreden haberi yok mu ki eşcinselleri öldürüyorlar..bunuda anlamış değilim açıkçası..bir yerde caizken bir yerde bu kuram tozlabuz mu oluyor..

Adsız dedi ki...

Sevinelim mi Üzülelim mi bilemem ama yüreklere su serpen bir yazı :) En azından bundan sonra eşcinselliği kabul etme aşaması daha kolay olur diye düşünüyorum.

Adsız dedi ki...

aboowww ben bu yazıyı bizimkilere okutayım ondan sonra gör ortalık nasıl savaş alalnına dönüyor...
:)