30 Nisan 2008 Çarşamba

DAHA FAZLA HAK HUKUK DAHA FAZLA ÖZGÜRLÜK

İnsan bu azla yetinmiyor. Hep daha fazlasını istiyor. Daha fazla para, daha fazla konfor, daha fazla bilgi, daha fazla hizmet, daha fazla hukuk daha fazla sağlık, daha az sorumluluk, daha az vergi...

Bugün 1 Mayıs ya o yüzden yazıyorum bunları... Bugün zamanım vardı, bilgilerimi tazeleyim istedim uluslararası işçi hareketinin geçmişini. İlk ögrütlü eylemler Avusturalya'da taa 1856 yılında olmuş mesai saatlerinin 12'den sekize düşmesi için. 30 yıl sonra aynı gerekçeyle Kuzey Amerika'da yaşanmış, ilk kez siyahlarla beyazlar aynı amaç uğruna yanyana eylem yapmış, ilk kez devletle işçiler karşı karşıya gelmiş, çatışmalarda en az 200 kişi yaralanmış, ölü sayısı resmi olarak hiç açıklanmamış, bilinmiyor. İşçi örgütleri bu olayın hiç unutulmaması için 1989 yılında II. Enternasyonel'de 1 Mayıs'ı 'İşçi Sınıfının Ulusararası Mücadele Günü' olarak ilan etti.

Bizde 1 Mayıs kutlamaları 1911 yılına dayanıyor. Ama bizde 1 Mayıs'ı akıllara kazınmasına neden olan olay 1977 yılında Taksim Meydanı'nda yaşanan Kanlı 1 Mayıs'tır. İşçi sendikalarının düzenlediği etkinlik sırasında çıkan çatışma sonucunda 34 kişi can vermiştir. Ve o günden bugüne Taksim Meydanı cezalıdır. Tıpkı askeriyedeki cezalı ağaçlar, tanklar, uçaklar gibi... Ama Türkiye askeriye değildir, koskoca demokratik bir cumhuriyettir.

Her türlü kutlamanın Türkiye merkezi olan Taksim Meydanı, emekçilerin kutlamasına tam 31 yıldır yasaktır.

AKP, diğer partilerden daha fazla özgürlük yanlısı ya... Türkiye'de herkes eşit ve hiç kimse üvey vatandaşı muamelesi görmeyecek ya... Artık düşüncelerin, inançların ve bilmem neyin rahatça söylenmesi ve o derece yaşanması gerekiyormuş ya... Üniversite kapılarındaki ayıp bitsinmiş ya... Hepsine eyvallah hiç itirazım yok... Bütün bunların hepsine eyvallah ama bana yetmiyor. Ben daha fazlasını istiyorum!

Onlara tanınan hak ve özgürlüklerinin aynısını ben de istiyorum. Çünkü yarım yamalak özgürlük yoktur. Yüzde yüz özgürlük istiyorum... Hemen!!!

2 yorum:

bearist72 dedi ki...

Bende daha fazlasını istiyorum..
Evet daha fazlasını istiyorum ve işci kardeşlerime evden destek veriyorum. Tv karşısındayım; hangi kanalda daha iyi görüntüler var, ee destek olcaksak canlı canlı olmalı dimi ama... hıı yok canlı yayın araçları yokmuş başka kanala bakim.
Nişantaşındaki kaldırım taşlarınında değişmesi gerekiyordu. Bu mitin sayesinde amele masrafıdan kurtulunmuş oldu. Ankara olaysızmış, geçelim.
Aaaa senndika başkanları taksime yürüyor. Eee nediye bu kadar yaygara çıkardınız ki bu izni zatii almıştınız. Ama kitle eziyet çekmeli dimi. Bayram havası olmasın ki katılım az olsun. Bu şekile olmalı ki sendikaların yetersizliği, beceriksizliği göz ardı edilmeli. Sıkılıldım yeterince destek oldum sanırım.

1 mayısa ait tarihi ilginç notlar buldum.
"Osmanlı İmparatorluğu’nda ilk 1 Mayıs kutlaması, 1909 yılında Selanik’te yapıldı"
"Türkiye’de ilk kitlesel “İşçi Bayramı” ya da o zamanki ismiyle “Amele Bayramı” ise 1 Mayıs 1921 tarihinde işgal altındaki İstanbul’da kutlandı"

Komik açıklama :
Başbakan Yardımcısı Cemil Çiçek “Çünkü tatilin getirdiği ilave bir sürü yükler var. Türkiye, dünya büyük bir ekonomik durgunluk içerisindeyken, bir günlük kayıp en az iki katrilyon liradan aşağı değildir.” demiş... Dini bayramlara arada kalan günlerin birleştirilmesi ile oluşan kayıp ne kadardır?

Adsız dedi ki...

beklemen gerekiyor canım yaklaşık 100 yıl sonra..